Malování za umělého světla

Dnes na mě obrátila jedna studentka s dotazem, jak řeším malování v zimním období, když je tma skoro dřív, než se člověk vrátí z práce a pustí se do tvoření.

Vnímám, že to je problém, se kterým se potýká víc lidí, takže jsem se rozhodla, že odpovím touto cestou, abyste z toho mohli mít užitek i vy.

Samozřejmě ideální je malovat za denního světla. Pokud tuto možnost nemáme, můžeme vyzkoušet pořídit si zářivku, která produkuje světlo velmi blízké frekvencím denního světla… ale já osobně jsem s tím nebyla spokojená: stejně jsem nedokázala práci za dne a za umělého světla kombinovat. Vždycky to bylo vidět. Ráno jsem se divila, co za divnobarvy jsem to večer do obrazu přidala. Vždycky jsem to předělávala ;-).
Dlužno ale podotknout, že mluvím o olejomalbě. Olejová barva se leskne, takže je možná náchylnější na to, aby za dne vypadala jinak než pod lampou. Když dělám kupříkladu akvarel nebo i akryl, tak jsem tenhle problém nikdy nezaznamenala.
Nicméně i tak se snažím nekombinovat v jednom obrázku práci za denního světla a za umělého osvětlení. Takže když mám chuť tvořit po setmění, začnu dělat něco nového, co budu dělat jenom za umělého světla. A obrázek, který jsem začala za dne, dodělám jindy. Koneckonců, Monet měl taky vždycky rozděláno několik obrazů podle denní doby ;-)).

Jo a abych nezapomněla, olejomalbu v poslední době za umělého světla prostě vůbec nedělám. A ty speciální zářivky jsem zlikvidovala, necítila jsem se s nimi dobře :-D.

Tak snad jsem vnesla trochu světla do malování za tmy a bude se vám tvořit líp ;-), mějte se krásně a zase někdy příště ahoj,

Hanka